top of page
Logotyp 2023.png
Använda en smartphone

Serviceanmälan

Här kan ni enkelt fylla i er felanmälan smidigt och lätt. 
Genom att fylla i korrekta uppgifter i alla spalter underlättar så att ni kan få tillgång till en snabbare och smidigare service. Så fort vi har behandlat er felanmälan, så återkopplar en tekniker till er så snarast som möjligt. 
Vid akuta ärende ring gärna kundservice på  010 33 00 410 för snabbare handläggning. 

Förfrågan skickad!

Vanliga fel som uppstår

Dem mest vanligaste felen är dem som är som dyker upp i felanmälan.  Så vi på Drift |Care vill försöka underlätta detta genom att ta fram dem allra vanligaste felen som brukar komma in. 

Stopp i avlopp

Stopp i avlopp är det allra vanligaste felanmälan som kommer in, oroa er inte vi finns där när felanmälan kommer in men om ni bestämmer er för att försöka på egenhand innan utskick av felanmälan är detta stegen ni skall göra. 

 

Försök avlägsna det blockerande föremålet som orsakat stoppet. Om ni inte ser det blockerande föremålet så försök hälla en dunk med vatten över platsen där stoppet har skett, detta för att skapa ett tryckmotstånd så att föremålet som ligger och orsakar stoppet kan avlägsnas. 

Varför är det så kallt?

Vi får oftast in detta under sommar & vinterperiod, att det oftast är för kallt eller för varmt i lägenheterna. Att det blir kallt under vinterperioden är ingen tvekan då temperaturen utomhus sänks och blir allt kallare. När temperaturen sänks utomhus drabbar detta även fastigheten. Fastigheten har ett värmesystem kopplat till radiatorerna/elementen i fastigheten. Systemet går igång när temperaturen utomhus uppnår strax under 10 grader. Där efter skickas det ut värme till alla radiatorer/element i fastigheten. Om ni inte känner av någon värme behövs förmodligen radiatorerna/elementen luftas detta är våran uppgift och inte eran.  

Varför är det så varmt?

Under sommarperioden får vi oftast in att det är för varmt i lägenheterna tillhörande fastigheten. Detta är fullt normalt då temperaturen utomhus höjs. 

När temperaturen höjs utomhus höjs det även inne i lägenheterna också. Detta är inget vi kan göra något åt. Då vi enbart kan rekommendera att öppna fönstren för att få in lite luft som cirkulerar i lägenheten. Fläktar som blåser svalare luft är en rekommendation vi också ser på. Självklart införskaffar sig alla medlemmar detta själva då föreningen inte står för den typ av kostnad. Försök undvika att ha stängda fönster då det blir väldigt instängd och den värmen som är i lägenheten blir allt högre. 

Drift |Care Management AB

Säte: Stockholm

Adress Kocksgatan 16 c/o BOX4010

Post nr: 116 24

Org.nr 559225-2133

Kontakt uppgifter

Email:Info@driftcare.se

Telefon: 010 33 00 410

Certifikat:

ISO 9001:2015

ISO 14001:2015 

Våra tjänster

Fastighetsservice

Bemanning 

Förvaltning 

Bortforsling

Flytt städning

Lokalanpassning 

bottom of page